RENCİDE OLMAK


Rizespor maçından olanlardan bahsetmiş, hakkı yenen taraftarların mağduriyeti bitmeden ben de bir tepki olarak maça gitmeyeceğimi söylemiştim. Araya giren bir milli maç ve bir deplasman sonrasında, yaklaşan Eskişehirspor maçıyla birlikte soru işaretleri başlamıştı.


Dün, cep telefonuma Passolig'den gelen mesajla irkildim. Maraton Üst tribünde kombinesi bulunup mağdur olanlar, kulübü defalarca arayıp yanıt alamayanların bazıları kulüp tarafından aranmış. Söylenen şu, kombineniz hazır, gelin alın. Neden iptal edildiği, neden iptalden vazgeçildiğiyle ilgili bilgi yok. Mağdur taraftarlardan bazılarını arayan soran da yok ancak onlardan bazılarına da Passolig mesajı gittiğine göre, kombine kartları kullanıma açılmış durumda. Tek yapmaları gidip teslim almak.

Evet teslim almak. Ben de gideceğim almaya yenisini, Passolig nedeniyle ancak yeni çıkan kartımı. Fakat kulübe gidip de kombine kartını alanlara, yeni bir sözleşme imzalatılmış. Hani kombineyi aldığımızda imzalanana sarı form var ya, o işte. Zaten imzalanan bir şeyi neden yeniliyorlar diye soracak olursanız nedeni metne yeni bir ifade eklenmiş olması.

5. maddeye şu eklenmiş;
" ... kulübün, sporcuların ve teknik adamların manevi şahsiyetini rencide edecek eylem ve söylemlerde bulunmamayı.... 
İtirazı olan çıkmaz sanırım. Tabi eğer sezon başında imzalanan sözleşmede de yer alsaydı. Hani TFF'ye laf ediyoruz ya sezon ortasında kural değişikliği yaptıkları için. Bunun amacı belli diyoruz ya. Farkı var mı bunun? 

Peki rencide etmek ne demek? Türk Dil Kurumu rencide etmenin anlamını incitmek, kalbini kırmak olarak açıklıyor. Yani kalbini kırmamamız lazım kimselerin, incitmememiz. Yani ifadede belirtildiği üzere rencide etmemek gerek.

Yüzde yüz katılıyorum. Her zaman söyledim tribünün takıma, kulübe, renklere destek yeri olduğunu. Tersini iddia edecek değilim. Ama uzunca bir sorum var;

Rencide olan/olacak sadece sözleşmede belirtilenler mi? 

Ankara'dan, İzmir'den kombine kart alıp kapıda maça giremeyeceğini öğrenenler rencide olmadı mı? Çocuğuyla maça gelip kapıdan dönen babalar, analar, belki de hayatlarının ilk maçına girmeyi uman çocuklar rencide olmadı mı? Fenerbahçe için arkadaşlarıyla kavga edenler, Fenerbahçe'ye hayatım diyenler rencide olmadı mı? 12 Mayıs'ta kendilerini öldürmeye çalışan polisle yüz yüze bırakılanlar rencide olmadılar mı? Kulüp başkanı büyüğüdür camianın, yeri geldiğinde babasıdır.  Elbette kendisi aramasın ama telefonun ucunda taraftarlara kulüpten gelecek ufacık bir özür, incinmişler, kalbi kırılmış olanları mutlu etmez miydi?

Bu kadar kısa sürede bu hale gelmesi kötü tribünün. Herkesin hatası var ama kimse hatasını görmüyor. Herkes ama diye devam ediyor cümleye tam doğru bir şeyler söylemişken. Olan Fenerbahçe'ye oluyor, ben ona yanıyorum.