EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ


Özel anlamlı günleri çok fazla ciddiye almıyorum. Dalga geçtiğim falan sanılmasın saygım sonsuz bununla mutlu olanlara. Benim de özel anlamlı günlerim var elbette. Dedim ya çok ciddiye almadıklarım var. Bir de kızdıklarım. Günün özel olmasına değil yapmacık kutlamalarla şirinlik yapanlara kızıyorum. Misal kadına kıza en aşağılık lafları edip sonra kadınlar gününü kutlayan başbakan gibi. Aptallık.

Fotoğraf Twitter'den. Her kiminse kendisine teşekkür ediyorum ama adını bilmediğim için buraya yazamıyorum.

Gözlerinin içinde güzellikler olan bir kadın görüyorum ben. Hani senede bir kez hatırlayıp yalandan kutladıklarından birilerinin. Kadınla erkeğin eşit olduğu fikrine ters her şeye karşıyım. Futbol maçı cezalarından başlarım dine kadar gider. 

Kadın = İnsan
Erkek = İnsan
Kadın = Erkek

Formül bu. Zor değil. Elbette fiziksel, duygusal farklar var aralarında. Olmayacak olsaydı erkeğe doğurma özelliğini verirdi yaradan, emzirme özelliğini de. Herkesin bir görevinin olması eşitsizlik değil. 

Paşa olarak yetiştirilen erkeklerin ve kocasına hizmet etmek için yetiştirilen kızların ülkesindeyiz. Kendi kendimize devam ettiriyoruz aslında eşitsizliği. Erkek çocuğun eve geç geldiği veya gelmediğinde baba tarafından duyulan gurur, kız çocuğun 1 saat geciktiğinde hem anne hem babanın kızgınlığı riyakarlığıyla yaşıyoruz. Karısını aldatan adama karın seni aldatırsa dersen 'Ama o kadın' yanıtını alacağın bir ülkede hem de. 

Kadını bir birey olarak görmedikten sonra kadınlar gününü kutlamışsın kutlamamışsın ne yazar? Tuttuğunu koparan kadına erkek gibi, beklediğin sertliği bulamadığın erkeğe karı gibi dedikten sonra ne yazar? 

3-5 yıl içinde kadınların evden çıkamadığı, çıkabilenlerin kapanmak zorunda bırakıldığı bir ülkede yaşayıp yaşamayacağımızı bilmeden kutlayayım ben de kadınlar gününüzü boyum kısa kalmasın.