FENERBAHÇE 2012/2013 - BÖLÜM 3 - KİŞİSEL DEĞERLENDİRME


Futbolcu değerlendirmesi yapayım bir de naçizane. Fikirdir, o kadar.



Volkan : Sakatlık çok etkiledi mutlaka. Geçen yılki performansına ulaşamadığı konuşuldu. Ancak özellikle ikinci yarıdaki bir çok maçta kritik hamlelerle büyük katkısı oldu takıma. Galatasaray maçında yaptığı gereksiz hareket sezon boyunca yaptığı en büyük hataydı.

Mert : Ertuğrul varken Mert forma giyemez bu takımda. İyi bir ikinci kaleci olabilir ama ligin önder takımlarında banko oynayacak kadar iyi değil. Görev aldığı maçlarda elinden geleni yaptı elbette. Ama dedim ya yeterli değil.

Serkan : Mert varken transferi anlamsızdı. Nitekim çok az şans buldu. Ama bunların tamamında elinden gelenin en iyisini yaptı.

Gökhan : Müthiş bir performans müthiş bir duruş. Örnek oyuncu. Geçirdiği ameliyat bana dert oldu. 3 ay uzun bir süre. Sezon öncesi idmanını yiyemeyecek. Sıkıntı.

Orhan : Fenerbahçe'nin oyuncusu değil. Teşekkür et, bonservisini cebine koy.

Yobo : Yaşlanıyor ama en güvenilir stoper o. Hızı azalıyor artık. Yanına daha iyi anlaşacağı bir partner gerek.

Egemen : İkinci yarıda çok yükseltti performansı. Futbolunu beğenmesem de saha içinde önemli bir karakter. Kötü niyetli temasları olunca kızıyorum. Çok yer kaybediyor, pozisyon hatası yapıyor. Yedekte bekler.

Bekir : Standardı belli. Her görev aldığında elinden geleni yapıyor. Topla oynarken bazen gereksiz hareketlere giriyor. Çok iyi bir yedek. Gerektiğinde iyi bir stoper.

Serdar : Toparlayamadı bir türlü. Umut varsa kiralanmalı kendine gelmesi için. Umut yoksa da teşekkür edip yollamalı. Benim umudum çoktu ama azaldı.

Hasan Ali : Gerektiği kadar oynuyor. Üstüne çıkamadı bir türlü. Oysa potansiyeli var. Yine de mevkisinin en iyisi şu anda ülkede. Yanına acilen iyi bir yedek lazım.

Ziegler : Gerektiğinden fazla abartılıyor. Veteran topçu gibi. Çalımı atıyor fırlaması gerek ama kendine güvenmediği için basıp dönüyor. Şutları vardı eskiden, artık o da yok. Bu sezon bir macera daha yaşamasın bizde.

Topal : Özellikle ikinci yarıda müthiş arttırdı formunu. Müthiş bir kesici. Her zaman onbirde yer bulur. Bulamaması performansı değil maça göre hoca seçimi olur bence.

Emre : Saha içinde önemli bir karakter. Hırçınlığı azalmış gözüktü. Ancak sakatlığı nedeniyle takıma yeterince katkı sağlayamadı saha içinde. Önümüzdeki sezon Volkan ve Egemen'le birlikte takım ağbilerinden birisi olacak. Önemli bir karakter.

Raul : Müthiş bir orta saha. Çok gelindi üzerine. O da hatalar yaptı. Son maç sonrasında yaptığı işler çok sempatik evet. Ama ben sahaya bakayım önce. Daha 3 maç cezası var. Önemli bir eksik. Futbol kariyerinde kırmızı görmemiş adam Fenerbahçe'de 2 kez gördü. Bir sıkıntı var.

Selçuk : Her zaman güvenerek kulübeye oturtacağım birisi. İhtiyaç anında camı kırınız.

Salih : Bu yaşta bu kabiliyette çok oyuncu gördüm ama bu oyun zekasını bu yaşta olanını pek hatırlamıyorum. Çok büyük topçu olacak. Umarım yanılmam.

Topuz : Kuyt'un gelişi ve sakatlığı sonrasında geçen yıllarda Gökhan'la oluşturduğu ikili bozuldu. Ama her zaman takımı ileri iten, taraftarı canlandıran bir tarzı var. Bu sezon çok yararlanamadık. Umarım önümüzdeki sezon yararlanırız.

Caner : Çok yararlı aslında. Oyun görüşü yüksek. Ama kendisini kaybediyor, çok hırçın. Hırçın olduğu için mimlenmiş durumda herkes tarafından. Rakip en çok onunla ve Emre'yle oynuyor bel altı işlerde. Caner de yiyor. Sakinleşmezse işe yaramaz.

Baroni : 59 maçta oynamış. Gamsız diyen var. Evet maç içinde dalıyor. Motivasyon eksiği oluyor sanki. Ama Brezilyalı değil Türk gibi duygusal. Kesinlikle yararı fazla, aksini iddia edemem. Alex'in gidişi sonrasında benzer bir pozisyonda oynuyor gibi göründüğü için Alex'in hıncını ondan çıkaran oldu. Yazık tabi.

Kuyt : Maliyet, performans ve fayda olarak bu kadar isabetli bir transfer bilmiyorum ben. Müthiş bir profesyonel. Hem sahada hem saha dışında örnek. 40 yıllık Fenerbahçeli gibi. Hocanın sağ kolu. Onu Karabük maçından sonra taraftarlardan özür dilerken gördüm, sevinirken kendisini yuhalayanlar yüzünden utandım. Özür kabul edilir bizim memlekette.

Webo : Müthiş bir devre arası transferi. Nobre'den sonra en yararlı ara transfer galiba. Yaşı az değil ama güçlü. Çok yarar sağladı ama seneye ne verir bilinmez.

Sow : Tekrar ediyorum, Niang'ın yeri nasıl dolar diyordum ilk geldiğinde. Şimdi de Sow giderse ne yaparız diyorum. Müthiş bir forvet. Tek sıkıntısı set oyunda hızlı davranmaması bence.

Semih : İkinci yarıya motive başladı, forma bulunca elinden geleni yaptı. Ama artık olmuyor galiba. Yedekten bile giremez gibi geliyor seneye takıma.

Recep : Tek çaresi Messi olmak. Fiziken yetersiz. Çok hızlı olmak zorunda. Dedim ya Messi olmaktan başka çaresi yok. Ben herkesten farklı düşünüyorum. Çok ilerlemesi mümkün değil gibi.

Stoch : Durdurmak kolay. Artık yararlı olacağını düşünmüyorum. Yeni transfer için kaynak olabilir.

Krasic : Teşekkür edip yollamalı. Ne form tuttu ne uyum sağladı. Yazık etti kendine.

Beykan : Kesinlikle pişmesi gerek. Ve Süper Lig'de pişmeli. Bence kiralık olarak bir sezon, oynayacağı bir takıma verilmeli, Ertuğrul gibi. Sonrasında çok iş yapacaktır. Her iki ayağına da hakim. Çok güçlü. Ben umutluyum.

Sezer : Kesin saha dışı bir sıkıntı var. Sanırım takasta kullanılır.

Özer : Hiç verimli olamadı. Gitmesi iyi oldu.

Alex : Sabredemedi. Evet her şeye rağmen efsanevi bir veda oldu. Ama kesinlikle daha güzeli olmalıydı Onun yüzünden Aykut hocaya küfür edenler oldu, haksız yere. Ve Aykut hoca yüzünden de ona. İkisini de sevmenin zor olmadığını ben biliyorum. Evet ben de kızgınım ona, dayanamadığı için. Ama bu onun yaşattığı 8 yılı unutmak, karalamak bence en hafif tabirle ayıptır. Ben ona kızdım, hala kızıyorum ama seviyorum da. İnsan sevdiğine küsermiş.