PENALTILAR


En büyük yaramız. Sürekli yiyorlar hakkımızı. Eskişehirspor maçımızın penaltılara uzaması sonrasında bir yazı almak istedim kaleme. Bu canlı izlediğim ve penaltılara kalan dördüncü maç.


Bunların tamamı Kadıköy'de yaşandı. İlki 95/96 sezonuydu. Kocaelispor'la oynuyoruz. Ne maçı hatırlıyorum ne de skoru. Tek hatırladığım Galatasaraylı iki dostla gittiğimiz maça. Pek uğurlu gelmişler açıkçası. Sonradan araştırdım buldum. Aslında sezonu da hatırlamıyordum o da netleşti. 95/96 sezonu 6 kademe maçıymış. 1-1 bitmiş. O gün kazandık, kalede Rüştü vardı.

Sonra 2000/2001 sezonu meşhur 4-4' biten Galatasaray maçı. Önce Emre'yle 1-0 öne geçen düşman kardeş, sonra nihayet Johnson'un golüyle 3-1 geri dönüşümüz. Hasan Şaş'la umutlanan rakibe Revivo'yla verilen yanıt. Bitti derken önce Jardel ve gerçekten bitti derken 90'da Davala'nın penaltısı, 4-4. Uzatmalarada Lazetic'in auta attığı penaltı ve yine Rüştü'nün kurtarışları ile tur. O sezonun kupa finalini hatırlarsanız Kayseri'de Gençlerbirliği'yle oynamıştık ve penaltılarla kaybetmiştik. Ben yoktum o gün Kayseri'de.

Ve 2005/06 sezonu, Kadıköy'de rakip Denizlispor. Ümit atılıyor ilk yarıda Selçuk Dereli tarafından Giray Bulak'la yaşadığı tartışma yüzünden. 10 kişi bitiriyoruz maçı, uzuyor. Uzatmalarda yiyoruz golü. Sıkıntı var. Sonra bir degajdan gelen topla Luciano yakalıyor beraberliği 1-1. Ama sarı karı kartlıyken gol sevincinde formayı çıkarttığı için ikinci sarı geliyor, uzatmaları 9 kişi tamamlıyoruz. Anelka penaltı kaçırıyor, Rüştü yine devleşiyor penaltılarda. Geçiyoruz turu.

Nihayet geçen hafta, Eskişehirspor maçı. Bu deva Volkan var kalede. Sevilla'da turu getiren Volkan. Rakibin kullanabildiği 3 penaltıdan birisini kurtarıyor, bir tanesi de auta gidince geçiyoruz turu, finaldeyiz.

Penaltı zor zenaat. En zor iş kalecinin gibi dursa da aslında en kolay onun işi. Kurtaramazsa sonu değil zira, normal sonuç. 11 metre uzaklıktan 7 metre genişlikteki kaleye yapılan tek vuruş. Yedin mi sıkıntı yok ama kurtardın mı büyüksün. Tabi üst üste 18 tane yememek gerek sıkıntı olmaması için :)