CAS DAVASI DURUMU


Son günlerde sıkça yazılan şekilde kulübümüzün CAS davasını geri çekmiş olduğunu öğrendik. Detaylı bilgiyi KAP'tan alabilirsiniz, linki burada. Etik kurulu tavsiye kararının açıklanmasına belki de saatler kala atılan bu adımın öncelikle kulüp adına doğru adım olmasını umuyor ve diliyorum. Bununla birlikte Feridun Niğdelioğlu'nun konuyla ilgili haberlerinin kaynağı olan dedikoduların, gelişmeler çerçevesinde gerçekleştiğini de eklemem gerekiyor. 

Şimdi konuşulanlar var. En önemlisi bu davayı, TFF'nin ve belki de yargının vereceği karara karşı kullanıyor olduğumuz söyleniyor. Yani davayı geri çekmemizin bedeli Aziz Yıldırım, İlhan Ekşioğlu ve Tamer Yelkovan'ın özgürlükleri, yani tutuksuz yargılama. Hatta bazılarına göre TFF'nin Fenerbahçe'ye ve/veya kişilere herhangi bir ceza vermeyeceği. Sonuçta bir pazarlık söz konusu. Burada çıkarttığım iki sonuç var.
Birincisi bu oyun o kadar pis bir oyun o kadar pis bir senaryo ki, aynı şekilde yanıt verince geri adım atılmasını sağladık. Neye karşılık ne verdik peki. Öncelikle hakları olan özgürlüklerini geri alacağız Aziz Yıldırım, İlhan Ekşioğlu ve Tamer Yelkovan'ın. Ve hakkımız olan aklanmış olmayı kazanacağız. Ve hakkımızla aldığımız ve kupası müzemizde yer alan şampiyonluğumuzu ikinci defa tescil edecek TFF. Tabi dedikodular doğruysa. Karşılığında kaybettiklerimiz ne olacak? Öncelikle maddi karşılığı alınıp Dynamo Trabzon'a verilen bir Şampiyonlar Ligi hakkı gitmiş olacak. En az 25 milyon Avro'dan bahsediyorum. Ve yine gönderilmediğimiz bu turnuva yüzünden, UEFA'nın 5 yıllık sıralama listesinde, 2007/08 çeyrek final puanlarımız uçup gidecek. Bu ne demek? Şampiyonluğumuz halinde gruplarda muhtemelen en düşük puanlı takım olacağız yani 4. torba. Şampiyon olamaz ikinci olursak oynayacağımız ön eleme turlarında seri başı olma olasılığımız sıfır. Hep zor rakipler gelecek karşımıza. 
Bunlar varsayımlara varsayımlarla yapılan yorumlar. Ben bu süreçte her türlü çok yoruldum. Ben ki sadece sıradan bir taraftarım. BU sürecin bitmesini ve hakkımız verilecek şekilde bitmesini isteyen tek kişi de ben değilim elbette. Fakat bu haberin, sürecin sonuna yaklaştığımızın işareti olduğunu düşünüyorum. Olayın daha fazla uzatılması herkese zarar veriyor. 
Sadece şunu soracağım, aklandığımız zaman bu süreci yaşatanlar nasıl cezalandırılacak? Bu senaryoyu yaratan savcılık, emniyet ne yapacak? Bu süreç boyunca saldıran başta medya ne yapacak? Süreçle birlikte kandırılan ve şampiyonluğu kendi hakkı sananlar ne yapacak? Şimdilik 10 aya kadar özgürlükleri elinden alınmış insanlara ne söylenecek? Bu ülkeye ekilen nefret tohumları nasıl temizlenecek veya temizlenecek mi?